Dijital Hayat ve Dijitalleşen İnsan Kaynağı

Yeni yıla girerkengeçtiğimiz yılı değerlendiren marka yöneticileri yada marka sahibi iş adamları, dijitalleşmeden ve mobil iletişimden örnekler veriyor, değerlendirmelerinin sonunda 2016 yılı için yeni hedefler öngörüyorlar.  Sektörde ne olursa olsun önemli bir gerçek var ki, 2016 yılı geçtiğimiz yıldan daha dijital, daha mobil ve daha teknolojik olacak.

Bu bilinen gerçeğin karşısında, markalar mutlaka teknik olarak altyapı hazırlıklarını yapmışlar, olası olumsuz senaryolar için önlemlerini almışlar ve sonuç olarak sistemlerini güçlendirmişlerdir. Özellikle uluslararası ve ulusal büyük markalar adına bu hazırlıktan emin olabiliriz.

Tüm bu gerçekliğin ortasında en önemli detay ise insan kaynağı.Dijitalleşen iş dünyasında, teknoloji ile iç içe yaşayan insanlarımız, çalışma hayatı içinde yeterli insan kaynağını oluşturabiliyor mu? Bununla beraber, üniversite eğitim hayatı devam eden yada yeni mezun olmuş ve iş hayatına atılmak üzere olan genç arkadaşlarımız, dijitalleşen iş dünyasında kendilerine nasıl yer bulabilecekler?

Sadece sosyal medya hesaplarından paylaşım yaparak, dijital dünyaya hakim olduğunu düşünen üniversite mezunu arkadaşlarımızın aslında daha çok gayret göstermesi gerektiğini ifade etmeliyiz. Markalar, özellikle son 2-3 yılda yaşanan toplumsal olaylar sebebiyle sosyal medya hesapları üzerinden gerçekleştirilen iletişime önem vermeye başladı. Bu hassasiyetin, firmaların insan kaynakları planlarını da değiştirdiğine inanıyorum.

Sosyal medya iletişiminin yanı sıra, önemini ve değeriniarttıran bir diğer dijital gelişme elektronik ticaret. Ülkemizde ticari hacmi her yıl ortalama %20-%30 oranında büyüyen elektronik ticaret, 2014 yılında yaklaşık 19 Milyar TL’lik hacme ulaşırken (TUBİSAD), 2015 yılında 30 Milyar TL’ye yaklaştığıtahmin ediliyor.  Seyahat biletleri, tatiller, giyim, yeme-içme sektörlerinde e-ticaret ön plana çıkmış durumda. Örneğin, 2015 yılında 25 milyondan fazla otobüs bileti, e-bilet olarak yani elektronik ticaret ile satılmış. Her geçen gün büyüyen bu rakamların dünyasında, elektronik ticarete uygun ve bu değişimin içinde kendisini geliştirecek kaliteli insan kaynağına ihtiyaç duyuluyor.

E-ticaret her sektörde firma sahipleri için yeni girişim ve yatırım alanı. Artan rakamlar ve büyüme oranları her sermaye sahibini cezbediyor. Fakat bu dönüşüm için yeterli insan kaynağı kolay bulunamıyor. E-ticaret için siparişleri ve ürünlerin gönderilmesini koordine edecek sistem yöneticilerine, müşteri ilişkilerini de beraberinde yönetecek sosyal medya uzmanlarına, görsellik öne planda olduğu için ürünleri çok iyi fotoğraflayacak ve estetik olarak hazırlayacak ürün fotoğrafçılarına ihtiyaç var.

Belki hobi olarak başladığınız fotoğraf çekimleri yada sosyal medyanın her mecrasına duyduğunuz yoğun ilgi, sizi mezuniyetiniz sonrası iş sahibi yapabilir. Tavsiye niteliğinde altını çizerek belirtmek isterim ki, üniversite öğrenimi devam ederken fotoğrafçılığa biraz ilgi göstermeniz, basit fotoğraf işleme programları hakkında bilgi sahibi olmanız, sosyal medyada markaların iletişimleriyle tecrübe etmeniz, iş görüşmelerinde CV’nizi bir adım da olsa ön plana çıkaracaktır.